flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Time to focus on the music?

Kategori: Everyday

ENGLISH:
Today I got the message that I´m no longer needed on the cafe I´m working at. At least not for the next two months. I´m unsure how to feel, I just felt that I´d catched the routines, that i was comfortable and happy with what I did. I´m not the lazy girl, I like to get things done and if i don´t, there´s a risk that I just slack around... That´s not what i want!
Maybe I should focus on the music, I mean really get in for it? I have many passions and it´s hard to figure out wich one makes me the happiest. Right now I´m trying to figure out to do the rest of my day and evening. Restless? Oh yes! 
 
 
SWEDISH:
Idag fick jag reda på att jag inte ska jobba följande helger, två månader framåt. Helgen som kommer nu är min sista på två månader! Jag kommer sakna det och dessutom är jag jätte-rädd att jag ska bli rastlös och deppig när jag inte har någonting att göra av helgerna på. Jag vet att det låter konstigt, men jag gillar rutiner och struktur på mitt liv. Det gör allting så mycket roligare och mer meningsfullt. 
Jag funderar på att satsa på musiken, verkligen satsa. Jag fick ju studio-material i julklapp men eftersom jag jobbat varje helg och gått i skolan så har jag inte hunnit pilla på den ens. Jag har blivit så förtrollad av jobbet, det har blivit en av mina nya passioner. Sen har jag den orientaliska dansen, musiken och skrivandet som passion också. Men bakning, matlagning och bageri/konditori-branchen är det som jag vill jobba med när jag blir vuxen. Känns lite tråkigt men kanske är det bra att jag kan satsa på musiken och träningen de kommande åtta veckorna? Jag kanske ska tänka så istället? 
 
LOTS OF LOVE!

Felicia 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: