flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Att glömma planeringen är som att planera att glömma den!

Kategori: Health and happiness

God kväll alla kära!
 
Som sagt i rubriken, det finns många som skyller på att de inte har tid att träna eller äta hälsosam mat. Jag kan förstå en fembarnsmamma men jag kan inte förstå de som klagar över att de inte har tid när det enda sättet att lösa problemet är att skapa tid. Jag har en femtomtimmars utbildning uppdelade på tre kvällar nu i veckan inför mitt jobb som jag gladeligen fick. Det gör att jag både ska gå i skolan och jobba denna veckan men jag ger mig fan på att jag ska träna ändå och att jag inte ska slösa massa pengar på mat som inte är bra för min kropp bara för att "jag inte har tillräckligt mycket tid och måste stoppa i mig något". Envis som fasen är jag. Så jag ställde mig och gjorde en enorm sallad som ska räcka till middag till alla tre kvällarna och jag förberedde knäcke med en burk keso så att jag är fit for fight som man säger, eller?
 
Jag stekte svamp, skar upp grönsaker, hade linser och bulgur över från middagen i fredags, lade till tonfisk, kokade två ägg och jag gjorde också en fantastiskt god dressing på kvarg som jag skulle ha till salladen.
 
Ingredienser till sallad:

Champinjoner
Sparris
Vitkål
Squash
Ruccola
Coctailtomater
Isbergssallad
Avokado
Morötter
Bulgur
Tonfisk
Gröna och röda linser
Ägg
 
Ingredienser till dressing:
 
Kvarg
Pressad citron
Torkad dill
Vitlök
Citronpeppar
Rödlök 
Salt & peppar
 
 
 
                                
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: