flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Den sextonde veckan på året 2013

Kategori: Everyday

Jag tänkte skriva om min händelserika vecka, jag hade velat att alla mina veckor skulle vara såhär fullproppade med massa kul, krävande och inspirerande!
 
Måndagen började med ett grymt pass på gymmet, jag fick en sådan knäpp adrenalinkick att jag satt och sjöng för full hals på min cykel på vägen hem. Brukar aldrig våga men jag kände bara att det var dags att lätta på rösten lite. Tisdagen hade jag ett två timmars långt möte, jag hann ändå att söka jobb och dela ut CV:n. Vi i min projektgrupp slet som in i för att få klart vårt treveckorsprojekt. Onsdagen pluggades det för fullt hos mig efter skolan, vi lagade en underbar tonfisksallad och innan det hade jag hämtat kidzen på dagis/skolan och jag tog med dem till lekplatsen. Det var soligt och varmt, vi spelade fotboll, hoppade långrep och busade i klätterställningen. Torsdag morgon var jag och mina vänner med i ett kort radiorepportage där vi fick prata om projketet, vi blev utvalda av lärarna!
Torsdagen avslutades i solen med massa godsaker med de finaste vännerna och fredagen slutade jag jättetidigt så jag hann med att dra till gymmet för magpass, leka miljövänlig hemmafru genom att handla mat och sen cykla med tre fulla tygkassar hemåt, hämta barnen och förbereda middag till mig och min älskade Cest. Det blev också en riktigt lyckad dag. lördagen skämde jag bort mig själv med favvo-frullen, en löprunda och ett härligt bad med ansiktsmask. Efter det kom min vackra vän Amanda, vi satte oss och solade efter vi ätit den gudomliga lunchen. Eftermiddagen och kvällen satt jag bara och latade mig, jag kröp till sängs tidigt. Idag vaknade jag av mig själv peppad inför benpasset. Jag mötte upp min fina och underbara Yrsa som jag inte träffat på nästan ett år. Vi fick till ett riktigt grymt pass och efter det kurrade våra magar i väntan på vår bokade brunch på mitt "jobb". Efter det åkte jag till mormor och morfar för att äta middag där, sedan åkte morfar och jag hem med barnen och jag fick bada dem. Det var så mysigt att sitta och spela gitarr sjunga och busa med de små kidzen. Det blev en superduperhimla-mysig och rolig vecka detta. Nu laddar vi batterierna inför nästa vecka. Kommer ha utbildning som sagt men jag ska försöka uppdatera bloggen, den är också min älskling. 
 
Check!
x Sökt jobb/Lämnat CV
x Tränat gym 3 ggr
x Konditionstränat
x Lagat nyttig mat
x Haft superkul med barnen på lekplats & i badet
x Träffat saknade vänner
x Skämt bort mig själv
x Laddat batterierna 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: