flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Vaniljplättar|Banan-proteinfluff|Bär-froyo

Kategori: Recipes and healthy food

God kväll, jag vilar upp mig inför nästa vecka med jobb, nationella och plugg. Idag bjöd jag min vackra vän på lunch hemma hos mig i solen. Jag ville testa något nytt och det resulterade i vaniljplättar med antingen jordnötssmör, bananproteinfluff eller bärfroyo som topping. Jag lade till frukt också. Det blev en riktig höjdare, det var väldigt mättande och det kändes väldigt tryggt att det var något nyttigt som jag stoppade i mig, trots att det var så gott! 
 
 
Recept på pannkakorna/plättarna (1 portion):
 
x 1 dl havregryn
x 1 tsk bakpulver
x Ca 1/2 vaniljstång eller 1 tsk vaniljpulver
x 1 ägg
x 1 dl mjölk
 
Mixa havregrynen till ett mjöl, tillsätt alla andra ingredienser och rör om till en slät smet. Nu är det dags att sätta på plätt-gärnet, lägg fett i (jag använde smör) annars bränner de fast. Det är dags att vända på de när de bubblar på ovansidan! 
 
KLART!
 

Recept på banan-proteinfluff (1 portion):
 
x 1 äggvita
x 1/2 banan
 

Vispa ägget så hårt att du kan vända bunken upp&ner utan att äggen rinner ner. Mixa bananen för sig och vispa sedan ihop med ägg-fluffet.
 
KLART! 
 

Recept på bär-froyo: (1 portion)
 
x ca 100 g kvarg/turkisk yoghurt
x 1/2 banan (sötning)
x 100 g bär, valfritt (Jag använde Ica:s bärmix)
 

Mixa allting så det blir som en smoothie, in i frysen i några timmar. Kallt, nyttigt och uppfriskande! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: