flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Siktar mot hela världen.

Kategori: Inspiration and motivation

Jag hade ett möte idag som slutade sent, sedan cyklade jag genom stan och letade jobb. Fick några nummer och det känns hoppfullt inför sommaren! Det var perfekt väder för att cykla, jag blev rent svettig och det kändes sjukt konstigt. Den varma årstiden har verkligen dykt upp över en natt! Det är så härligt att se när alla är ute och går, springer eller åker motorcykel. Jag vill bara pussa på allt och alla för det spritter i hela kroppen av vårkänslor!
 
Jag tänker dela upp i tre inlägg och visa er mina drömmar och förväntingar på mitt liv. Vad jag kommer kämpa för och sikta mot. 
 
 
En av mina största drömmar är att gå på ett plan helt själv eller med en kär vän, få utforska världen och lära mig annat än hur man ska göra läxor och när man ska gå och lägga sig. Jag vet att det finns en hel värld där ute så det är inte konstigt att jag känner mig instängd ibland? Jag vet att det finns så många vackra, helt sagolika och obeskrivligt svindlande platser där ute någonstans. Jag vill äta annan mat, lukta andra lukter och höra ny musik. Jag vill känna mig fri, att jag kan göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill. Jag vill känna solen slå mot mitt ansikte när jag vaknar och glittrande vatten som fångar min blick. Jag vill dregla över hur omåttligt storslagen världen kan vara. Tänk er att komma till en plats ni aldrig varit på förr? Ni vet inte var ni kommer om ni svänger gatan in...
 
Det finns någonting magiskt i det, plötsligt väntar en jazzbar precis runt hörnet och du kan höra en röst du känner igen men aldrig hört förr. När allting känns så bra att du tror att du drömmer? 
Saker du inte kunde föreställa dig finns där ute någonstans, du kanske inte ens behöver ta planet där ditt hjärta längtar? För mig inkluderar det att steka på stranden, dricka fruktiga drinkar och dansa hela natten.
Jag längtar, har aldrig längtat så mycket i mitt liv. Jag vill bara dit nu, alla beskymmer kommer vara som bortblåsta och världen kommer finnas i mina händer. Smutsiga pittoretska gränder, höga höjder, kristallblått hav, smaker du aldrig känt förr och känslor som bara kommer uppenbara sig på platsen. 
 
Det finns ingenting som stoppar mig, jag tänker hoppa, sjunga, dansa, skriva, baka, träna, äta, springa, skratta, smaka, lyssna, känna och älska <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: