flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Mina tio budord

Kategori: Health and happiness

Det är som när du för första gången sätter på dig dina nya glasögon. Helt plötsligt kan du se så klart igen. Helt plötsligt kan du se konturerna på allting omkring dig men också på dig själv. Världen blir vacker. Det hände igår, jag fick tillbaka den där klara synen på allting igen. Jag har hittat ett vackert ställe, ett ställe där det känns som hela världen stannar upp. Som berget i filmen "Björnbröder" eller som Sinai berget där Moses tog emot guds budord. Jag har fått mina tio budord.
 
Platsen känns lite magisk, jag vet att det hände någonting där, någonting som förändrade någonting i mig. Tog mig ännu ett steg längre. Det är så otroligt vackert, ligger högt högt uppe och egentligen är jag väldigt höjdrädd men där känns det bara som att jag kan se allting uppifrån. Känns det klyschigt? Ja må det så vara, men det är sanningen. Det finns där, det som man inte kan se, höra, smaka, röra eller lukta men det är precis som du gör det. Jag känner det vibrerande i min kropp, jag kan nästan se det. Grejen är att det är så det blir äkta, det är då du känner med hjärtat och ser med själen. 
 
Efter att det där magiska hände på "berget" igår så längtar jag efter platsen varenda sekund. Det är som en förälskelse. Det är där jag känner mig trygg, kan tänka och allting bara faller på plats där. 
 
Det blir symboliskt för mig också, allting är symboliskt för mig mer eller mindre men det är faktiskt så att den kämpiga, tröga, plågsamma resan som tar musten ur dig kommer vara värt det och du skulle göra det tusen gånger om för att känna att du står på toppen till slut. 
 
Alla behöver lite magi i vardagen, lite egenterapi och ensamtid där alla vårdar om sig själva. Strunta i alla plikter och vad alla tycker om dig och sätt dig på din magiska plats för att ha en tyst minut för dig själv. 
 
Med det säger Felicia
Godnatt
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: