flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Mello-teaser!

Kategori: Everyday

Ojojoj, jag var på genrepet idag på Melodifestivalen inför deltävling 4 i Malmö. Ganska gött att få höra låtarna innan och att ta del av programmet innan svenska folket såg det. Vi fick massor med jippo-saker också. Allt som kostar gratis är underbart! 
 
Jag tror att Robin kommer ta hem hela skiten, låten känns inte bara bra för Sverige utan den känns internationell. Förutom det så känns den, det tar väldigt mycket tills jag får rysningar och jag fick rysningar ett flertal gånger. Denna låten är fantastisk, speciellt live. Åh! 
 
Annars var ju Ulrik Munther så fin att titta på. Han är så über-gullig! Hans låt var också bra faktiskt, konceptet och scenen var helt perfekt även om Robin slog det. 
 
Lucia Pineras låt var fin och hennes röst är väldigt snygg men låten låter precis som "Rolling in the deep- Adele". Ni ska få höra, jag blir alltid så besviken när det känns som att man varit tvungen att härma någon annans låt för att den ska bli bra. Jag satt och sjöng refrängen till "Rolling in the deep" till Lucia´s "Must be love". Kunde varit den. Så synd för hon är charmig och hennes röst är superbra men jag floppar härmapor. Hon kan inte hjälpa det, det är ju låtskrivarna men alla borde vara försiktiga med at efterlikna musik. Då blir det bara fel. 
 
Army of lovers. Sexistiskt, överdrivet och smaklöst. Army o lovers framträdande "Rockin´ the ride" var ingenting för melodifestivalen. Får jag påminna om att Melodifestivalen är ett familjeprogram och inte något Playboy- jippo. Så mycekt naket på scen har jag knappt sett. Och de gjorde gester som inte alls passade på scen utan mer i sängkammaren... Ush, man hör ju knappt musiken för chocken av allt naket. Visst det kanske är en parodi, kanske en bra låt med humor. Men jag tyckte de gick för långt. Bara på genrepet var kanske en tredjedel av publiken barn, små barn. Smaklöst och "tacky" om jag får säga det själv. 
 
Behrang Miri. Han har varit smart. Det är Behrang som står för bidraget men Loulou från Idol 2008 och flickidolen Oscar Zia joinade på scen. Smart drag Behrang, nu kommer tonårstjejerna rösta väldigt mycket mer på grund av lilla Oscar! Låten var svängig och härlig. En riktig sommar-hit. Om den passar på mello kan ju diskuteras. Men låten "Jalla Dansa Sawa" var iallafall trevlig. Den fastnar på huvudet och den är glad.
 
Sylvia Vrethammar´s lilla bossalåt var väl söt. Pensionärsvänlig och lagom mysig. Men jag tycker bara hon flörtar sig fram på ett bananskal. Hon fick väl en liten comeback nu när hon var med i lördagsprogrammet "Så mycket bättre". Jag gillar bossamusik men hon kan inte sjunga så värst bra och som sagt hon är lite väl flörtig för att vara 67 bast. 
 
Therese Fredenwall- Breaking the silence. Fin låt med fint budskap, gillar Sing and songwriter stilen. Den håller mig inspirerad till mitt eget låtskrivande. Hon sjunger fint, låten är mys och som sagt jag är lite svag för sådant som liksom sätter sig på både hjärtat och hjärnan, texter som verkar betyda något. Det gillar vi! 
 
Sist men absolut inte minst märkvärdig- Käre Ralf Gyllenhammar- Bed on fire. Äntligen lite krut i mello. Hans ton är oslagbar och sådär charmigt rockig. Låten är lugn i början men den kommer igång på slutet. Framträdandet bjuder på mycket hetta, bokstavligt talat! 
 
Ni kan gå in på SVT´s hemida och läsa mer om låtarnas budskap, om artisterna och faktiskt tjuvlyssa lite på bidragen innan de sätter igång. Detta inlägget var egentligen menat att läggas upp i eftermiddags men cykelturen och städningen kom i vägen. 
 
 
 

Kommentarer

  • Cest säger:

    Håller NÄSTAN med hela vägen... Robin, asså njäe :P VILL OCKSÅ SE DANNY LIVE!!!! <3

    Svar: Robin var ju grym!! Jag tyckte det iallafall...! Haha ja du skulle varit med! <3
    flamingorosa.blogg.se

    2013-02-24 | 13:49:28
  • Elin säger:

    Vilken bra summering! Hehe.

    2013-02-25 | 15:17:32
    Bloggadress: http://simpleway.blogg.se

Kommentera inlägget här: