flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Maxa din PW

Kategori: Health and happiness

Det var skönt med en 40 min promenad, känner mig pigg galet nog fast jag knappt sovit något. 
 
Det är kanske tråkigt att bara gå ut och promenera utan mål och du kanske inte riktigt får upp pulsen? 
Det gjorde inte jag heller, om man bara lunkar till mysig musik händer det ingenting i kroppen och endorfinkicken kommer inte komma som ett brev på posten. För att få ännu mer effekt av din promenad kan du göra lite styrketräning under tiden. Jag valde att maxa rumpan och få upp pulsen lite mer. Du behöver inte vara på gymmet för att styrketräna, din kropp kan testas med din egen vikt eller du kan ta med dig hantlar ut när du går om du vill maxa armmusklerna på det sättet. Naturen erbjuder backar och olika sorters mark med olika motstånd. Har du snö är det super bra för kroppen att gå en promenad i snön eftersom det blir ännu mer motstånd. Eller om du vet någon sådan där backe nära där du motionerar kan du springa uppför den i max-hastighet. Var påhittig, gör vad du känner för, pressa dig själv! Bästa känslan kommer ju efter ett riktigt jobbigt träningspass!
 
Jag valde att göra utfall i en uppförsbacke. Körde 10 rep och sen gick jag 10 steg och vilade, sen körde jag igen. Jag gjorde också höga knän och ja det låter löjligt och ser säkert ännu löjligare ut när jag struttar fram men det får verkligen igång pulsen. Man blir faktiskt trött. Så istället för att jag har tagit en liten promenad jättetidigt på morgonen har jag utnyttjat tiden till att faktiskt pressa kroppen, så jag gick inte upp tidigt i onödan och jag har faktiskt tränat ett pass istället! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: