flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Hälsosamt och förbannat gott!

Kategori: Recipes and healthy food

Godmorgon, jag är en sådan där liten nörd som fotograferar nästan allting jag äter, jag vill att det ska se snyggt ut, både maten och dukningen. Jag vill att målet ska vara aptitretligt och att det ska kittla i fingrarna efter att få ta första tuggan. Mat ska tillföra bra energi till våra kroppar men jag tycker också det ska skänka lite glädje. Skönaste stunden på dagen är väl när man kommer hem från jobbet/skolan och får sitta vid middagsbordet med sina närmsta. Det är faktiskt lättare än man trodde att göra nyttig, god och fantastiskt fin mat.
Jag är fortfarande i nybörjarstadiet men jag kan ju försöka inspirera er lite till att inte äta degiga mackor. Jag äter nästan inte mackor alls längre, för den maten jag gör är ju så mycket godare än att bara alltid äta mackor. Frukosten är nog mitt specialmål, jag tycker som sagt att det är viktigaste målet på dagen för det ska vara en bra start på dagen för att resten av dagen ska gå fint. Jag tycker lunchen och middagen är det svåraste att tänka übernyttigt... Det blir liksom det det blir och det jag är sugen på. Jag tänker mycket mer nu än innan att jag behöver mycket protein  <---- långsamma kolhydrater <----  och vegetabiliskt fett <---.
De är de bästa näringskällorna mina vänner!
 

Det är såklart inte förbjudet att unna sig ibland eller att äta smör på mackan tex. Men se till att få i dig någonting av detta varje dag.
  • Ägg på frukostmackan?
  • Fullkornspasta till köttfärssåsen istället för vit?
  • Avokadosallad på lunchtallriken?
  • Yoghurt till mellis toppad med bär?
Listan är oändlig, tänk lite "outside the box", låt er inspireras av alla fitnessbloggar som virvlar runt i cyber-världen eller läs på om lite näringslära. Det kommer göra kroppen gott, dessutom får du lära dig massa på köpet. Två flugor i en smäll!
 

Någon jag alltid låter mig inspireras, en blogg som jag följer slaviskt är
http://fitspooration.se/
 
Hon är lika gammal som jag, vi delar lite samma erfarenheter och hon inspirerar och motiverar mig med alla hennes GRYMMA recept och träningsvideos, tränings-schema och hennes positiva attityd!
Kolla in hennes blogg!
 
 
 
 
 
 
                  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: