flamingorosa.blogg.se

I´m writing and singing about what moves and motivates me. Join my journey in the search for something bigger!

Hallonfroyo en fredagskväll som denna!

Kategori: Recipes and healthy food

Min kväll blev mys, somnade i soffan när jag kom hem. Var helt utmattad. Har sedan ätit underbar middag med familjen och vi satt kvar länge och pratade om veckan som gått. Idag var min vilodag, det är första dagen i veckan jag inte tränat. Jag kände för en nyttig efterrätt som ändå var mumsig och jag hittade ett recept på Fitspoorations´s blogg. Det blev hallon froyo, hur lätt och mumsigt som helst!  
 
 
1 portion

1 dl turkisk yoghurt
1 dl frusna bär (jag hade hallon)
Sötningsmedel/socker (jag använde steviaströ)
 

Mixa yoghurten med de frusna bären, tillsätt sötningsmedel. Det ska se ut som tjock smoothie.
Sätt in froyon i frysen i ca 30 min. När du tar ut den känns den som glassaktig.
Toppa med något lyxigt, t.ex. kokos, bär, frukt eller som jag använde: turkisk peppar.
 
Kändes nyttigt och friskt, blandat med turkisk peppar på toppen var det ju himmelskt för en sådan lakritsälskare som jag.
 

Puss & Godnatt
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: